Kanye West – 18 years

Kanye West – 18 years

Kanye West was on Def Jam Poetry multiple times. This time however (season 4, episode 2, aired on July 25 2004) he performed ’18 years’, a poem we all recognize this day without ever even hearing the actual poem.

[doptoggle title=”Now here goes a story
My momma called me up
She said ‘Baby, I’m down in Miami, they’re playing your song all day long
You making a lot of money right now so’ .. ” icon=5 activeicon=6]
.. when you’re on tour, I know there’s gonna be a lot of girls out there tryna throw you the pussy.’
I mean, that’s how my momma talk to me. She said ‘Baby, I want you to put on 3 rubbers, cuz I don’t want no girl out there fucking up OUR money.’

18 years, 18 years
She got one of your kids got you for 18 years
I know a nigga paying child support for one of his kids
His baby mamma car and crib is bigger than his
You will see him on TV any given Sunday
Win the Superbowl and drive off in a Hyundai
She was suppose to buy you shorty TYCO with your money
She went to the doctor got lypo with your money
She walking around looking like Michael with your money
Should of got that insured got GEICO for your money
If you aint no punk holla we want prenup
WE WANT PRENUP! Yeah
It’s something that you need to have
‘Cause when she leave yo ass she gone leave with half
18 years, 18 years
She got one of your kids got you for 18 years
And on her 18th birthday he found out it wasn’t his
Maaaan… He killed that bitch. They gave him 25 years, 25 years. [/doptoggle]

As many of you will know, a lot of lyrics started of as or are inspired by poems, and were somewhat adjusted to fit the beat. Clearly that was the case with Kanye’s track Golddigger featuring Jamie Foxx, which came out September 6, 2005.

[doptoggle title=”She take my money when I’m in need
Yeah she’s a trifling friend indeed
Oh she’s a gold digger way over town
That dig’s on me ” icon=5 activeicon=6]
[Jamie Foxx]
She take my money when I’m in need
Yeah she’s a trifling friend indeed
Oh she’s a gold digger way over town
That dig’s on me

[Chorus:]
(She gives me money)
Now I ain’t sayin’ she a gold digger (When I’m in Need)
But she ain’t messin’ with no broke niggas
(She gives me money)
Now I ain’t sayin’ she a gold digger (When I’m in need)
But she ain’t messin’ with no broke niggas
Get down girl go head get down (I gotta leave)
Get down girl go head get down (I gotta leave)
Get down girl go head get down (I gotta leave)
Get down girl gone head

[Verse 1:]
Cutie the bomb
Met her at a beauty salon
With a baby Louis Vuitton
Under her underarm
She said I can tell you ROC
I can tell by your charm
Far as girls you got a flock
I can tell by your charm and your arm
but I’m looking for the one
have you seen her?
My psychic told me she have an ass like Serena
Trina, Jennifer Lopez, four kids
An I gotta take all they bad ass to show-biz
OK get your kids but then they got their friends
I pulled up in the Benz, they all got up in
We all went to Den and then I had to pay
If you fucking with this girl then you better be payed
You know why
It take too much to touch her
From what I heard she got a baby by Busta
My best friend say she use to fuck with Usher
I don’t care what none of you all say I still love her

[Chorus]

[Verse 2:]
18 years, 18 years
She got one of your kids got you for 18 years
I know somebody paying child support for one of his kids
His baby mamma’s car and crib is bigger than his
You will see him on TV any given Sunday
Win the Superbowl and drive off in a Hyundai
She was suppose to buy you shorty TYCO with your money
She went to the doctor got lypo with your money
She walking around looking like Michael with your money
Should of got that insured got GEICO for your money
If you ant no punk holla we want prenup
WE WANT PRENUP! Yeah
It’s something that you need to have
‘Cause when she leave yo ass she gone leave with half
18 years, 18 years
And on her 18th birthday he found out it wasn’t his

[Chorus]

[Verse 3:]
Now I ain’t saying you’re a gold digger you got needs
You don’t want your dude to smoke but he can’t buy weed
You got out to eat and he cant pay you all can’t leave
There’s dishes in the back, he gotta roll up his sleeves
But why you all washing watch him
He gone make it into a Benz out of that Datson
He got that ambition baby look in his eyes
This week he mopping floors next week it’s the fries
So, stick by his side
I know his dude’s balling but yeah that’s nice
And they gone keep calling and trying
But you stay right girl
But when you get on he leave your ass for a white girl

Get down girl go head get down
Get down girl go head get down
Get down girl go head get down
get down girl go head
(lemme hear that back) [/doptoggle]

Kim-Kardashian-pregnant-Wore-a-Long-Red-Dress-with-Kanye-West-in-Paris

Now tell me, what do y’all think about that?

I thought the poem was mad funny and the track was catchy as well. I’m not much of a Kanye fan but I can appreciate both versions. Do you?

Now that makes me wonder, is Kim gonna go ’18 years’ on ya?

‘Now I ain’t sayin’ she’s a gold digger’… But I’m gonna laugh when she has you for 18 years!

 

 

 

 

 

AUTHOR

Sandra, a.k.a. Queen Kobra, was 12 years old when she fell in love with Hip Hop. Since that day, Hip Hop has never let her go. She's an outspoken girl who loves to share her view and opinion, in real life as well as through the written word. She's an open and positive person that tries to bring back the old school ethics into new school Hip Hop.